Suomen Laatuperintä Oy

Perintäpalvelua asiakkaan hyväksi

Usein kysytyt kysymykset

Vastauksia toimeksiantajalle ja velalliselle

Tälle sivulle olemme keränneet vastauksia muutamiin yleisiin kysymyksiin.


Toimeksiantaja

Miten toimin, mikäli en ole saanut suoritusta lähettämääni laskuun eräpäivään mennessä?

Ota meihin yhteyttä lomakkeella, soittamalla asiakaspalveluumme +358 40 675 4555 tai sähköpostilla info@laatuperinta.fi. Näin vaivattomasti se käy.


Voit kokeilla meitä sitoumuksetta.

Sovimme kanssasi juuri sinun saatavillesi sopivan räätälöidyn palvelun. Huolehdimme puolestasi maksuhuomautuksen lähettämisen ja perinnän aloittamisen. Mikäli olet itse jo huomauttanut saatavasta, voidaan lasku siirtää suoraan perintäpalveluumme.


Kuinka nopeasti perintätoimenpiteet käynnistyvät?

Perintä aloitetaan 24 h kuluessa toimeksiannon saapumisesta. Tavoitteenamme on kotiuttaa saatava tehokkaan kirje- ja puhelinperinnän avulla. Mikäli vapaaehtoinen perintä ei tuota toivottua tulosta, siirrämme saatavan oikeudelliseen perintään.


Koska velka vanhenee?

Laskun yleinen vanhentumisaika on kolme vuotta. Vanhentumisen saa katkaistua huomauttamalla laskusta velallista uudelleen. Velan lopullinen vanhentuminen tapahtuu yleensä viidessätoista vuodessa. Voit kysellä asiasta lisää asiakaspalvelustamme.


Onko olemassa rajaa sellaiselle pääomalle, jota ei kannata periä?

Ei ole. Maksamaton ja erääntynyt lasku kannattaa aina periä. Perinnässä on vain valittava oikeat keinot, joita käyttää, mikäli saatava on pieni. Varsinaista rajasummaa on ylipäänsä vaikea määritellä, toiselle toimeksiantajalle pieni pääoma tarkoittaa ihan eri summaa kuin toiselle. Toimeksiantajan kanssa käydyissä keskusteluissa nämäkin asiat aina selviävät ja osaamme ehdottaa tehokasta prosessia huomioiden juuri hänen saatavansa.


Hoidatteko riita-asioita?

Kyllä hoidamme. Meillä on erittäin hyvä kokemus riita-asioiden hoidosta. Neuvottelemme aina sekä toimeksiantajan että velallisen kanssa päästäksemme sopuratkaisuun saatavasta.


Onko teillä vuokrasaatavien perintää?

Meillä on paljon vuokra- ja vastikesaatavia perinnässä. Näissä saatavissa hyvä tulos vaatii nopeita toimenpiteitä, ja tätä varten olemme kehittäneet tehokkaan prosessin.


Perittekö yksityisille?

Kyllä, esimerkiksi vuokra- ja vastikesaatavien perinnässä on toimeksiantajina myös yksityishenkilöitä.


Velallinen

Sain perintäkirjeen, miten toimin?

Ota yhteyttä mahdollisimman pian asiakaspalveluumme voidaksemme sopia kanssasi maksusuunnitelman tai uuden eräpäivän saatavan maksamiseksi.


Miten otan yhteyttä?

Ota meihin yhteyttä lomakkeella, soittamalla asiakaspalveluumme +358 40 675 4555 tai laittamalla sähköpostia info@laatuperinta.fi. Vastaamme kaikkiin yhteydenottoihin!


Onko minulle tullut maksuhäiriömerkintä, mikäli olen saanut perintäkirjeen?

Ei ole vielä, mutta välttääksesi häiriömerkinnän syntymisen myöhemmin, ota välittömästi yhteyttä asiakaspalveluumme.


Minkälaisia maksusuunnitelmia kanssanne voi sopia?

Maksusuunnitelman tulee olla sellainen, jota pystyt myös noudattamaan. Maksusuunnitelma joustaa velallisen elämäntilanteen mukaan. Pitemmissä maksusuunnitelmissa varmistamme toimeksiantajalta, että saamme valtuudet tästä sopia. Tyypillisin maksusuunnitelma on neljän erän maksusuunnitelma.


Mitä teen, jos olen maksanut perinnässä olevan laskun alkuperäiselle velkojalle?

Ota mahdollisimman pian yhteyttä asiakaspalveluumme ja ilmoita maksun tiedot meille. Me tarkistamme toimeksiantajalta, että suorituksesi on tullut perille. Muistathan, että suorituksen tapahduttua perintään siirron jälkeen tulee perintäkulut ja viivästyskorko maksettaviksi, vaikka pääoma olisikin maksettu toimeksiantajalle.