Vastauksia toimeksiantajalle ja velalliselle
Tälle sivulle olemme keränneet vastauksia muutamiin yleisiin kysymyksiin.
Ota meihin yhteyttä lomakkeella, soittamalla asiakaspalveluumme +358 40 675 4555 tai sähköpostilla info@laatuperinta.fi. Näin vaivattomasti se käy.
Sovimme kanssasi juuri sinun saatavillesi sopivan räätälöidyn palvelun. Huolehdimme puolestasi maksuhuomautuksen lähettämisen ja perinnän aloittamisen. Mikäli olet itse jo huomauttanut saatavasta, voidaan lasku siirtää suoraan perintäpalveluumme.
Perintä aloitetaan 24 h kuluessa toimeksiannon saapumisesta. Tavoitteenamme on kotiuttaa saatava tehokkaan kirje- ja puhelinperinnän avulla. Mikäli vapaaehtoinen perintä ei tuota toivottua tulosta, siirrämme saatavan oikeudelliseen perintään.
Laskun yleinen vanhentumisaika on kolme vuotta. Vanhentumisen saa katkaistua huomauttamalla laskusta velallista uudelleen. Velan lopullinen vanhentuminen tapahtuu yleensä viidessätoista vuodessa. Voit kysellä asiasta lisää asiakaspalvelustamme.
Ei ole. Maksamaton ja erääntynyt lasku kannattaa aina periä. Perinnässä on vain valittava oikeat keinot, joita käyttää, mikäli saatava on pieni. Varsinaista rajasummaa on ylipäänsä vaikea määritellä, toiselle toimeksiantajalle pieni pääoma tarkoittaa ihan eri summaa kuin toiselle. Toimeksiantajan kanssa käydyissä keskusteluissa nämäkin asiat aina selviävät ja osaamme ehdottaa tehokasta prosessia huomioiden juuri hänen saatavansa.
Kyllä hoidamme. Meillä on erittäin hyvä kokemus riita-asioiden hoidosta. Neuvottelemme aina sekä toimeksiantajan että velallisen kanssa päästäksemme sopuratkaisuun saatavasta.
Meillä on paljon vuokra- ja vastikesaatavia perinnässä. Näissä saatavissa hyvä tulos vaatii nopeita toimenpiteitä, ja tätä varten olemme kehittäneet tehokkaan prosessin.
Kyllä, esimerkiksi vuokra- ja vastikesaatavien perinnässä on toimeksiantajina myös yksityishenkilöitä.
Ota yhteyttä mahdollisimman pian asiakaspalveluumme voidaksemme sopia kanssasi maksusuunnitelman tai uuden eräpäivän saatavan maksamiseksi.
Ota meihin yhteyttä lomakkeella, soittamalla asiakaspalveluumme +358 40 675 4555 tai laittamalla sähköpostia info@laatuperinta.fi. Vastaamme kaikkiin yhteydenottoihin!
Ei ole vielä, mutta välttääksesi häiriömerkinnän syntymisen myöhemmin, ota välittömästi yhteyttä asiakaspalveluumme.
Maksusuunnitelman tulee olla sellainen, jota pystyt myös noudattamaan. Maksusuunnitelma joustaa velallisen elämäntilanteen mukaan. Pitemmissä maksusuunnitelmissa varmistamme toimeksiantajalta, että saamme valtuudet tästä sopia. Tyypillisin maksusuunnitelma on neljän erän maksusuunnitelma.
Ota mahdollisimman pian yhteyttä asiakaspalveluumme ja ilmoita maksun tiedot meille. Me tarkistamme toimeksiantajalta, että suorituksesi on tullut perille. Muistathan, että suorituksen tapahduttua perintään siirron jälkeen tulee perintäkulut ja viivästyskorko maksettaviksi, vaikka pääoma olisikin maksettu toimeksiantajalle.