Suomen Laatuperintä Oy

Perintäpalvelua asiakkaan hyväksi

Yritysperintä

Laskun perintä yritykseltä

Tiedätkö yritysperintään liittyvät erilaiset toimenpiteet? Onko yritysasiakkaasi hidas maksaja? Joudutko huomauttamaan heitä useinkin? Suomen Laatuperintään kannattaa olla yhteydessä heti, kun saatava jää maksamatta. 

Yritysperintä eroaa yksityishenkilön perinnästä, joten väärinkäsityksiä laskun maksussa ja sen maksuviivästyksissä saattaa hyvinkin ilmetä. Suomen Laatuperintä on erikoistunut tehokkaaseen yritysperintään, ja autamme mielellämme kaikissa alaan liittyvissä asioissa.


Tietoa sekä toimeksiantajalle että velalliselle

Olitpa toimeksiantaja tai velallinen, meiltä saat sujuvaa palvelua tilanteeseesi. Laskun perintä yritykseltä sujuu kauttamme nopeasti. Avullamme saat suoritukset laskuihin asiantuntemuksella, puhelinperintää ja kirjeperintää hyödyntäen. Ota rohkeasti yhteyttä, jos olet velallinen ja haluat saada maksusuunnitelman voimaan. Mitä nopeammin otat yhteyttä, sitä enemmän säästät kuluissa.


Hienovaraista, tuloksellista perintää yritykseltä yritykselle

Kun saatavat ovat myöhässä, kannattaa asiaan tarttua jämäkästi mutta hienovaraisesti. Monet yritysasiakkaamme ja heidän velallisensa ovat erittäin tyytyväisiä palveluumme harmittavasta tilanteesta huolimatta. Vaikka maksut viivästyvät, saattaa asiakas olla silti tärkeä. Kun asiat hoidetaan molempia osapuolia kuunnellen, voidaan rakentaa yhdessä kestävää pohjaa tulevaisuuden kumppanuuksille.

Palvelumme soveltuu erinomaisesti sekä mikroyrityksille että suurille yrityksille.


Laskutus- ja huomautuspalvelu yrityksille

Huomioithan kätevän laskutus- ja huomautuspalvelumme. Kun hyödynnät asiantuntevaa laskutuspalveluamme, pääset keskittymään varsinaiseen ydinosaamiseesi.

Voit jättää koko laskutus- ja huomautuspalvelumme meille, jolloin huolehdimme kattavasti saatavistasi aina laskun lähettämisestä mahdolliseen perintään saakka. Räätälöimme laskutuspalvelut aina tarvittaessa yritysasiakkaidemme mukaan. Voimme hoitaa laskutuksen joko kokonaan tai laittaa pelkästään huomautukset. Myös yrityksesi omia järjestelmiä voidaan hyödyntää laskutuksessa.


Tavallisin syy perinnälle on se, ettei lasku ole tullut perille. Saatko usein asiakkailtasi ilmoituksia, ettei lasku ole tullut perille? Ulkoistamalla laskutuksen, tällaiset selvitystyöt jäävät pois ja yritys säästää merkittävästi aikaa työtunneissa.


Asiantuntevaa puhelinperintää ja kirjeperintää

Hyödynnämme tehokasta puhelinperintää, joka yhdistettynä kirjeperintään tuo asiakkaillemme yleensä hyvät tulokset. Olemme panostaneet etenkin puhelinperintään, sillä se antaa paremman näkymän velallisen tilanteesta. Voimme arvioida yhdessä millainen on realistinen maksusuunnitelma saataville. Puhelimessa saadaan painotettua myös sitä, miten saatavien suorittaminen tässä vaiheessa on järkevintä ja edullisinta. Säästämme sekä toimeksiantajan että velallisen kuluja näin toimimalla.

Trattaperintä tehokeinona

Mikä on tratta ja milloin trattaa käytetään?


Tratta on julkisuusuhkainen maksukehotus, jota käytetään yrityssaatavien perinnässä. Trattaa voidaan käyttää vain erääntyneen, selvän ja riidattoman saatavan perimiseksi ja se voidaan kohdistaa vain yrityksiin.

Kuluttajaperinnässä tratta ei ole käytettävissä oleva perintäkeino. Yritysperinnässä tratta on erityisen tehokas perintäkeino, jos yritykselle ei vielä ole tullut maksuhäiriöitä. Tratan käyttö oikein suunniteltuna on erittäin tehokas ja varma perintäkeino.

Tratan toimenpiteet 


Tratalla vaaditaan erääntyneen saatavan maksamista korkoineen ja kuluineen määräajassa. Tratan lähettämisestä velalliselle tulee luottotietorekisteriin maksuviivemerkintä. Mikäli saatavaa ei suoriteta eräpäivään mennessä tai sen maksusta tehdä hyväksyttävää maksusuunnitelmaa, voidaan tratta protestoida.

Tratan protestointi ja tratan vaikutukset


Suorituksen puuttuessa tratta voidaan protestoida joko julkisena tai hiljaisena protestina. Menettely valitaan yhdessä toimeksiantajamme kanssa. Hiljainen protestointi tarkoittaa merkintää luottotietorekistereihin. Mikäli protestointi tapahtuu julkisena, luottotietorekisterimerkinnän lisäksi protesti näkyy talousalan lehtien protestilistoilla, esimerkiksi Kauppalehdessä. Tässä vaiheessa monet luotonantajat muuttavat yrityksen käteisasiakkaaksi tai ottavat etumaksun palveluistaan tai tuotteistaan. Tämä saattaa vaikeuttaa velallisyrityksen liiketoiminnan jatkumista.

Ajoissa tapahtuvat yhteydenotot ovat velalliselle aina edullisempi asia ja estävät tulevaisuudessa vaikeuksia aiheuttavat ongelmat. Siksi panostamme yritysperinnässä voimakkaasti siihen, että olemme myös itse velallisiimme yhteydessä ja tiedotamme eri mahdollisuuksista heille. Tällä tavoin turvataan mahdollisimman hyvin toimeksiantajamme saatava. Mikäli trattaperintä ei tuota tulosta, siirtyy asia nopeasti perinnässä eteenpäin. Usein seuraavaksi siirrytään käräjäoikeusmenettelyyn.

Konkurssiperintä ja riita-asioiden perintä


Palveluihimme kuuluvat myös konkurssiperintä sekä riita-asioiden perintä. Riitaisissa saatavissa pyritään löytämään sopu toimeksiantajan ja velallisen kesken. Usein ulkopuolisen neuvottelijan käyttäminen edesauttaa sovinnon syntymistä. Tällöin kumpikin osapuoli välttyy kalliilta oikeudenkäynniltä, joka saattaa viedä joissakin tapauksissa jopa useamman vuoden. Mikäli sovintoon ei päästä, siirrämme asian mahdollisimman nopeasti käräjäoikeuden käsiteltäväksi. Pidämme toimeksiantajan ajan tasalla tilanteesta.

Jälkiperintä yrityksiltä


Jälkiperintä tarkoittaa sitä, että seuraamme velallisen taloudellista tilannetta. Mikäli velallisen maksukyky kohenee, voidaan jälkiperintään ryhtyä eikä velka vanhene ajan saatossa. Jälkiperinnässä velalliseen ollaan yhteydessä sekä kirjeitse että puhelimitse.

Palvelemme mielellämme yritysperintään liittyvissä asioissa – kysy lisää!


Suomen Laatuperinnällä on pitkäaikainen kokemus yrityssaatavien perintään liittyvistä haasteista ja ratkaisuista. Kun kyseessä on velan perintä yritykseltä, olethan meihin yhteydessä. Tarjoamme sujuvia toteutuksia yritysperintään liittyen